Jaarbestellingen

In 4 stappen naar de optimale jaarbestelling!
In onze webshop vindt u de unieke, op maat gemaakt jaarbestelmodule. Hiermee kunt u snel en eenvoudig uw jaarbestelling ingeven, printen, mailen en exporteren.

Deze functionaliteit is enkel beschikbaar voor klanten die bij Reinders hun jaarbestelling plaatsen. Heeft u de functie ten onrechte niet tot uw beschikking, dan vragen wij u contact met ons op te nemen per email webshopadmin@reinders-oisterwijk.nl. Bellen kan natuurlijk ook via 013-578 06 04.

Stap 1. Bestellijsten beheren

Nadat u ingelogd bent, gaat u naar ‘Mijn Reinders' en vervolgens naar ‘Jaarbestellingen’. Hier vindt u de bestellijsten die door uzelf of door uw verkoopadviseur zijn aangemaakt. De bestellijsten bevatten alle artikelen uit de jaarbestelling van vorig jaar. Elke bestellijst kan nu afzonderlijk bewerkt worden. Dit heeft als voordeel dat elke groepsleerkracht zijn of haar eigen bestellijst kan voorbereiden. Er kunnen uiteraard ook bestellijsten toegevoegd, gewijzigd en verwijderd worden.

1. Bestellijsten toevoegen
U heeft de mogelijkheid om zelf nieuwe bestellijsten toe te voegen. Dit kan van toepassing zijn wanneer u bijvoorbeeld 2 klassen van één jaargroep heeft. Bij ‘Voeg een groep toe’ kunt u een nieuwe bestellijst aanmaken en een naam geven. Wanneer u bovendien aangeeft hoeveel leerlingen er in deze groep zitten, kunnen wij met behulp van deze gegevens in de toekomst de jaarbestelling nog gemakkelijker voor u maken. Klik op ‘Bestellijst toevoegen’ en de nieuwe bestellijst is toegevoegd aan het overzicht.

2. Bestellijsten verwijderen
Om een bestellijst te verwijderen klikt u op het icoontje 'Verwijderen' bij desbetreffende bestellijst.

3. Bestellijsten wijzigen
Om de gegevens (naam, groepsnaam of aantal leerlingen) van een bestaande bestellijst te wijzigen, klikt u op het icoontje 'Wijzigen' bij desbetreffende bestellijst. Nadat u de gewenste gegevens gewijzigd hebt, klikt u op het icoontje 'Opslaan'.

Stap 2. Bestellijsten bewerken

Om per bestellijst de definitieve artikelen en aantallen in te geven, gaat u naar het overzicht onder Mijn Account > Jaarbestellingen. Vervolgens zoekt u de bestellijst die u wilt vullen en klikt u op ‘Bekijken’. U kunt uw bestellijst nu in een aantal eenvoudige stappen bewerken:

1. Aantallen invoeren
In elke bestellijst ziet u de aantallen die tijdens de vorige jaarbestelling besteld zijn. Een handig hulpmiddel om de aantallen voor dit jaar te bepalen.

2. Artikelen toevoegen
U kunt snel artikelen aan de bestellijst toevoegen door een artikelnummer in te voeren en vervolgens te klikken op ‘Voeg toe’.

3. Artikelen verwijderen
Artikelen die niet meer nodig zijn in het nieuwe schooljaar, verwijdert u uit de lijst door op het kruisje te klikken.
Wanneer u hiermee klaar bent, klikt u op ‘Sla wijzigingen op’. Ook wanneer u een nog niet afgeronde bestellijst verlaat, moet u om uw wijzigingen te behouden eerst klikken op ‘Sla wijzigingen op’. U kunt op elk gewenst moment terugkeren naar uw bestellijst en verder gaan met bewerken.

Stap 3. Bestelling optimaliseren

De ervaring leert dat bepaalde artikelen regelmatig worden vergeten in de jaarbestelling. Daarnaast wordt ons assortiment continu geoptimaliseerd. De kans is groot dat onze nieuwe artikelen een waardevolle aanvulling zijn op uw bestelling. In de jaarbestelmodule vindt u daarom het tabblad ‘Tips’. Hier kunt u heel eenvoudig de nieuwste creatieve materialen en kantoorartikelen toevoegen aan uw jaarbestelling.

Stap 4. Bestelling afronden

Wanneer een bestellijst klaar is, zet u het vinkje ‘Deze bestelling is volledig’ aan. Vervolgens kan de bestellijst eenvoudig geprint of gemaild worden, om bijvoorbeeld ter goedkeuring voor te leggen aan de eindverantwoordelijke. U kunt uw jaarbestelling definitief plaatsen door alle bestellijsten te selecteren en te klikken op ‘Selectie bestellen’. Let op: alleen gebruikers met accounttype Customer zijn hier toe bevoegd. Voor gebruikers met accounttype Contact is de optie ‘Selectie bestellen’ inactief.

FAQ’s

Kan ik de volgorde van de artikelweergave in een bestellijst wijzigen?
Ja, dit is mogelijk. U kunt artikelen eenvoudig sorteren op artikelnummer, prijs of beschrijving door op de kolomtitels te klikken. U kunt de volgorde van de artikelen ook handmatig wijzigen door gebruik te maken van de pijltjes achter het artikel. Vergeet niet om, als u klaar bent met wijzigen van de volgorde, op 'Sla wijzigingen op' te klikken.

Ik heb een bestellijst afgerond en opgeslagen, maar wil hem later toch nog wijzigen. Kan dit?
Zolang de bestellijst niet definitief is ingediend, kunt u deze nog wijzigen. Ga onder Mijn Reinders naar ‘Jaarbestellingen’. Hier kunt u zien welke bestellijsten reeds zijn ingediend en welke bestellijsten nog niet. Om een nog niet ingediende bestellijst te openen en te bewerken, klikt u op ‘Bekijken’. 

Ik wil gedurende het jaar een artikel aan een bestellijst toevoegen, kan dat?
Ja dat kan. U kunt het hele jaar door eenvoudig artikelen aan uw bestellijst(-en) toevoegen. Wanneer u (na inloggen) een product opent door op het artikelnummer of de omschrijving te klikken, vindt u bij de productinformatie de optie ‘Toevoegen jaarbestellijst’. U kiest vervolgens in het uitklapmenu de gewenste bestellijst en het artikel is toegevoegd aan de geselecteerde bestellijst.  Zo kunt u continu uw bestellijsten optimaliseren.