Retourneren

Hoe kan ik een (of meerdere) artikel(en) retourneren?

Een retouraanvraag bij Reinders start u vanuit uw account.

- Log in met uw Reinders account (let op: u kunt alleen artikelen retour sturen als u bevoegd bent om te bestellen bij Reinders!)
- Ga naar ‘Mijn account’ rechtsboven in uw scherm.
- Rechtsonder in het ‘Mijn account’ menu vindt u een grijze button met ‘Retouren’ en daar klikt u op.
- Vul de volgende gegevens in:
- Uw klantnummer staat voor u ingevuld.
- Het e-mailadres waarop u de retourbon wilt ontvangen.
- Selecteer het LE-nummer (de afleverbon die u hebt gekregen bij uw levering).
- Voeg de artikelnummers en aantallen toe uit de betreffende levering die u retour wilt sturen.
- Voeg tenslotte toe hoeveel dozen u retour wilt sturen.
- Klik daar op 'Retour aanvraag indienen' om de retour aan te vragen
- De klantenservice stuurt u een bevestiging van de retour aanvraag
- Print deze uit en voeg deze toe aan uw retourzending,

Als u meerdere artikelen van verschillende leveringen wilt retourneren, herhaal dan de retour aanvraag voor elke levering.

Betreft uw aanvraag een klacht, misdruk of manco bij een levering, dan kunt u de artikelen NIET retour sturen via het digitale aanvraagformulier.

Klachten

Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. We doen er alles aan om uw klacht naar tevredenheid af te handelen. Elke klacht zien wij als een mogelijkheid om onze dienstverlening te kunnen verbeteren. Lees meer over onze klachtenprocedure.

Kan ik een artikel laten repareren?

Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Wat zijn de voorwaarden voor het retourneren?

Voor het retourneren van artikelen gelden de volgende voorwaarden:

- Uw retouraanvraag dient binnen 8 dagen na levering bij ons gemeld te zijn.
- Enkel artikelen in originele verpakking worden door ons retour genomen.
- Bij retourzendingen die niet te wijten zijn aan door Reinders gemaakte fouten, zullen er 10% verwerkingskosten in rekening gebracht worden.