Gebruikersaccounts

Voor scholen is het mogelijk om in de webshop te werken met gebruikersaccounts. Dit houdt in dat verschillende collega's een eigen inlog krijgen onder hetzelfde klantnummer (de school). Elke gebruiker heeft met een eigen gebruikersnaam (e-mailadres) en wachtwoord toegang tot zijn/haar gebruikersaccount.
We onderscheiden twee typen gebruikersaccounts, te weten:

1. Bestelaccount
-Met dit type account kan je andere gebruikersaccounts toevoegen en beheren. Lees hier meer over bij de vraag 'Hoe kan ik met een bestelaccount nieuwe gebruikers toevoegen? 
-Bestellingen plaatsen.
-Bestellingen van collega's autoriseren (goedkeuren of afwijzen).
- Jaarbestellingen aanmaken, bewerken en plaatsen.

2. Sub-account
-Dit type account kan wel bestellingen plaatsen, maar deze moeten eerst worden geautoriseerd door een collega met een bestelaccount.
-Kan jaarbestellingen aanmaken en bewerken maar niet plaatsen.

Voor meerdere scholen bestellen
Daarnaast bieden wij ook de mogelijkheid om als gebruiker voor meerdere scholen te bestellen zonder dat je daarvoor telkens van account/inlog moet wisselen. Deze functie is bijvoorbeeld handig als je als administratieve kracht voor meerdere scholen (als lid van een stichting) bestellingen moet doen. Wil je hier graag gebruik van maken? Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
Om dit te kunnen zien dien je eerst in te loggen. Ga vervolgens naar 'Mijn Reinders account'. Indien je hier het kopje 'Gebruikersaccounts beheren' en 'Autorisaties' tussen ziet staan heb je een bestelaccount.

Zie je in 'Mijn Reinders account' geen kopjes 'Gebruikersaccounts beheren' en 'Autorisaties' dan heb je een Sub-account.

Twijfel je of heb je vragen over je gebruikersaccount? Neem gerust contact op met onze klantenservice.
Je hebt dan het accounttype 'sub-account' dit betekent dat jouw orders eerst geautoriseerd moeten worden door een collega. Je kunt dus gewoon bestellingen 'plaatsen' via het winkelmandje, maar deze bestellingen komen pas bij Reinders binnen wanneer jouw collega deze heeft goedgekeurd.

In het winkelmandje zie je in de laatste stap, voordat je de order plaatst, de naam van de collega die jou order moet goedkeuren. Dit ziet er als volgt uit:

Ga hiervoor naar 'Mijn Reinders account' en dan naar 'Gebruikersaccounts beheren'. Klik op de blauwe button 'Nieuw gebruikersaccount toevoegen'.

-Voer de naam in
-Voer het e-mailadres in
Beoordeel of het gebruikersaccount de volgende rechten mag hebben, waarbij het vakje 'aanvinken' gelijk staat aan 'recht geven'.
-Actief
-Orders klaarzetten (let op! Vink dit veld altijd aan, dit veld zorgt ervoor dat geplaatste orders eerst geautoriseerd moeten worden).
-Mag prijzen zien
-Mag orders autoriseren (goed- of afkeuren)
-Heeft een gelimiteerd budget (let op! Indien je van een gebruikersaccount ALLE bestellingen eerst dient te autoriseren, voer je hier als bestellimiet €1,- in). Selecteer vervolgens de naam van de collega wie de orders moet autoriseren.

Klik vervolgens op opslaan en het nieuw aangemaakt gebruikersaccount is toegevoegd aan het overzicht. De nieuwe gebruiker ontvangt automatisch een e-mail waarin hij/zij wordt geïnformeerd over het gebruikersaccount. De nieuwe gebruiker kan vervolgens zelf het het wachtwoord veranderen.

Ja, je kunt aan gebruikersaccounts een bestellimiet meegeven. Dit is handig wanneer je als school bijvoorbeeld werkt met budgetten per groep. Ga via 'Mijn Reinders account' naar 'Gebruikersaccounts beheren'. Selecteer het gebruikersaccount die je wilt bewerken, klik hiervoor op het potlood icoontje. Scroll naar beneden naar het kopje 'Bestedingslimieten en autorisators' en pas het het bestedingslimiet (in Euro's) aan. Klik vervolgens op 'opslaan'. In het overzicht kun je vervolgens zien dat je aanpassingen zijn opgeslagen.

Je dient de gebruiker zelf nog wel op de hoogte te brengen de wijzigingen.
Bestellingen autoriseren houdt in dat je orders van collega's goed- of afkeurt. Wanneer een collega een bestelling plaatst die eerst geautoriseerd dient te worden ontvang je hierover een e-mail. In deze e-mail staat de naam van de collega die een order heeft klaargezet en een link naar de order in 'Mijn Reinders account'. Jij kunt deze order vervolgens goed- of afkeuren. Wanneer je de order goedkeurt gaan wij met de bestelling aan de slag. Indien je de bestelling afkeurt kun je een reden opgeven waarom je de order afkeurt. In beide gevallen wordt de collega die de order heeft klaargezet automatisch per e-mail geïnformeerd. 
Je ontvang hier automatisch een e-mail over zodra er een bestelling is klaargezet. Ook kun je in 'Mijn Reinders account' bij 'Autorisaties' een overzicht zien van alle autorisaties: de status, het orderbedrag, de orderdatum  en de orderdetails. Wanneer je via dit overzicht een order opent kun je ook goed- of afkeuren.



Aan het laden
Aan het laden