Bestellen en retourneren

Heb je een bestelling geplaatst op onze webshop en wil je meer informatie over de status van je bestelling? Wil je een retour aanmaken of een klacht of manco melden? Kijk dan eerst even in onderstaande vragen en antwoorden. 
Voor scholen/stichtingen geldt: bestellingen die op werkdagen vóór 12.00 uur zijn geplaatst worden in principe de eerstvolgende leverdag bezorgd. Wanneer de bestelling een artikel bevat dat niet op voorraad is en daardoor een langere levertijd heeft, dan zal dit artikel worden nageleverd. Je kunt in Mijn Reinders account en dan bij Orders zien welke artikelen op nalevering staan.

Iedere school heeft een vaste leverdag. Wil je weten wat de vaste leverdag is van jouw school? Neem dan contact met onze klantenservice op.
Nee, voor bijna alle meubilair artikelen geldt er een afwijkende levertijd. Indien je meubilair artikelen via de webshop hebt besteld, zullen wij hierover altijd contact met je opnemen. 
Wij streven ernaar om bestellingen binnen 2 werkdagen te bezorgen (mits op werkdagen vóór 12.00 besteld). De bestellingen worden bezorgd door DHL.
Indien je een bestelling onder de €50,- (excl. btw) plaatst wordt er €5,95 aan verzendkosten gerekend. 
Wij bezorgen alleen in Nederland. Voor bestellingen in België verwijzen wij je graag naar onze Belgische partner  Marsival. 
Indien je iets wilt wijzigen in een reeds geplaatste order kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Houd hiervoor het ordernummer bij de hand. 
Ga naar Mijn Reinders Account en dan naar Service en retouren. Volg de volgende stappen:

1. Klik op de blauwe button 'nieuwe retourorder aanvragen'.


2. Selecteer uit het overzicht recente verzendingen het juiste leveringsnummer (start met LEV). Het juiste leveringsnummer kun je ook vinden op de afleverbon.

3. Klik vervolgens op retour aanvragen.

Juiste levering selecteren
4. Selecteer vervolgens (door het vakje aan te vinken) het artikel (of meerdere artikelen) die je wilt retourneren.

5. Geef per artikel de retourhoeveelheid op (let op, dit kan nooit meer zijn dan dat besteld is).

6. Selecteer de reden van je retourzending en geef in het veld eronder een toelichting van je retourreden.

7. Indien gewenst, kun je een algemene opmerking voor Reinders ingeven.

8. Geef aan in hoeveel dozen de retourzending verpakt zit. Dit aantal is altijd meer dan 1.

9. Voeg eventueel een bijlage toe (foto o.i.d.).

10. Klik op de blauwe button 'retourorder aanvraag voltooien'. 

De retourorder is aangevraagd en nu? 

Nadat je retourorder via de webshop hebt aangevraagd ontvang je per e-mail een bevestiging van je aanvraag. Vervolgens ontvang je binnen 5 werkdagen een nieuwe e-mail met een retourbon. Print deze retourbon uit en voeg deze vervolgens toe in de verzenddoos. Wij zorgen er voor dat de retourdoos wordt opgehaald. Je hoeft deze dus niet zelf naar ons op te sturen.
Nadat je retourorder via de webshop hebt aangevraagd ontvang je per e-mail een bevestiging van je aanvraag. Vervolgens ontvang je binnen 5 werkdagen een nieuwe e-mail met een retourbon. Print deze retourbon uit en voeg deze vervolgens toe in de verzenddoos.
De  verzenddoos kun je vervolgens aan een Reinders chauffeur meegeven of deze wordt opgehaald door DHL.
Wanneer je een klacht hebt over een artikel ga je hetzelfde te werk als bij een retourorder. Ga naar Mijn Reinders account en dan naar Service en retouren. Selecteer het juiste leveringsnummer (LEV-nummer) en vervolgens het artikel waarover je een klacht wilt melden. Geef als retourreden 'klacht' op en geef een duidelijk omschrijving van je klacht. Een foto of bijlage toevoegen die je klacht verduidelijkt helpt vaak om jouw klacht beter te beoordelen. Je ontvangt vervolgens van ons een reactie op jouw klacht.
  • De retouraanvraag dient binnen 8 dagen na levering bij ons gemeld te zijn.
  • Enkel artikelen in originele verpakking worden door ons retour genomen. LET OP! De artikelen dienen in de originele, onbeschadigde en onbeschreven verpakking te zitten. Dus gelieve niks te schrijven op de dozen van de artikelen. 
  • Enkel artikelen in originele verpakking en zonder beschadiging worden door ons retour genomen en gecrediteerd. Retourzendingen graag netjes verpakken om beschadigingen te voorkomen.
  • Bij retourzendingen die niet te wijten zijn aan door Reinders gemaakte fouten, zullen er 10% retourkosten in rekening gebracht worden.
Wij zullen de retouraanvraag eerst beoordelen.  Aan de hand van deze beoordeling worden er retourkosten berekend of niet, wij zullen je hierover informeren.

Staat het antwoord op jouw vraag hier niet tussen?

Neem contact met ons op, wij helpen graag


Aan het laden
Aan het laden